Friday, March 11, 2011

Mavrommatis case (Greece v. United Kingdom)

The foundations of diplomatic protection were stated in 1924 by the Permanent International Court of Justice in connection with the Mavrommatis case: "It is an elementary principle of international law that a State is entitled to protect its subjects, when injured by acts contrary to international law committed by another State, from whom they have been unable to obtain satisfaction through the ordinary channels. By taking up the case of one of its subjects and by resorting to diplomatic action or international judicial proceedings on his behalf, a State is in reality asserting its own rights – its right to ensure, in the person of its subjects, respect for the rules of international law." Diplomatic protection thus has its origins in the idea of a fusion of private and state interests.

The main facts are the following:
Mavrommatis, a Greek national, was in 1914 granted concessions by the Ottoman authorities for certain public works in what later became the British mandated territory of Palestine. Greece alleged that Great Britain, through the Palestine Government, had refused fully to recognize the concessions in Jerusalem and Jaffa, principally by having granted to a Mr. Rutenberg concessions partially overlapping those enjoyed by Mavrommatis, and accordingly sought compensation. Art. 26 of the mandate, conferring jurisdiction on the P.C.I.J., applied to disputes relating to the interpretation or application of the provisions of the mandate between Great Britain and another member of the League of Nations which could not be settled by negotiation. On a preliminary objection by Great Britain to jurisdiction, on 30 August 1924, the Court held (7 to 5) that it had jurisdiction in respect of the Jerusalem concessions, but not the Jaffa concessions. The dispute was between Great Britain and another member of the League of Nations. ‘It is an elementary principle of international law that a State is entitled to protect its subjects, when injured by acts contrary to international law committed by another State, from whom they have been unable to obtain satisfaction through the ordinary channels. By taking up the case of one of its subjects and by resorting to diplomatic action or international judicial proceedings on his behalf, a State is in reality asserting its own rights—its right to ensure, in the person of its subjects, respect for the rules of international law. The question, therefore, whether the present dispute originates in an injury to a private interest, which in point of fact is the case in many international disputes, is irrelevant from this standpoint. Once a State has taken up a case on behalf of one of its subjects before an international tribunal, in the eyes of the latter the State is sole claimant’: P.C.I.J., Ser. A, No. 2 at 12. The dispute could not in the circumstances of the case be settled by negotiation; and (so far as concerned the Jerusalem concession, but not the Jaffa concession) related to a relevant provision of the mandate. Although Protocol XII of the Treaty of Lausanne of 24 July 1923 (28 L.N.T.S. 11;), which formed the Peace Treaty with Turkey, contained provisions expressly relating to the recognition of concessions in Palestine but without recognizing the Court's jurisdiction in cases of dispute, it complemented the mandate and did not render inoperative its jurisdictional clauses. The PCIJ summarized the ‘legal dispute’ in Mavrommatis as follows: ‘[…] a dispute is a disagreement on a point of law or fact, a confl ict of legal views or interests between two persons.’


Source: http://www.answers.com/topic/mavrommatis-jerusalem-concessions-case

20 comments:

  1. Very good points you wrote here..Great stuff...I think you've made some truly interesting points.Keep up the good work.
    laundry shoot

    ReplyDelete
  2. Perfect! exactly what I needed! good brief !

    ReplyDelete
  3. Finance quick loan offer amount from $3000 to $50,000,000 apply now We give out loans within 1 year to 20 years maximum repayment plan. whatspp Number +918929490461 abdullahibrahimlender@gmail.com low interest rate of 2%. Mr Abdullah Ibrahim

    ReplyDelete
  4. My name is Samuel, I was in love with my wife and we were married for eight years with a son his is Liam,I loved my wife so much she had access to all my bank account and even my cash app which my accountant agreed to and said it was a great idea, then it took my wife and my accountant two month to get hold of all my properties,all accounts but I had a cash app which they knew nothing about,I was thrown out of my own house was sleeping in a hotel for weeks she also took possession of my son could only see him once a week then I found out she was in love with my accountant all these while so I went online and I came across a Russian private investigator who help me get all my properties and my accounts back even my company back how he did these I don’t know but I gave all the information he asked for and followed all his instructions and now I’m happy my life’s better now.
    Thanks to premiumhackservices@gmail.com
    I just said I should share my own story here
    Thank you

    ReplyDelete
  5. Do you need Quick Loan to settle your bills and startup
    business? contact us now with your details to get a good
    Loan at a low rate of 2% per Annual
    Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    contact us for more information on how to get started:
    (Whats App) number:+919394133968
    please contact email id : patialalegitimate515@gmail.com
    Mr Sorina Jeffery

    ReplyDelete
  6. Do you need personal loan?
    Loan for your home improvements,
    Mortgage loan,
    Debt consolidation loan,
    Commercial loan,
    Education loan,
    Car loan,
    Loan for assets.
    financialserviceoffer876@gmail.com WhatsApp +918929509036

    ReplyDelete
  7. Do you need a genuine Loan to settle your bills and startup
    business? contact us now with your details to get a good
    Loan at a low rate of 3% per Annual email us:
    Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    Please write back if interested with our interest rate datanfincorpfinance@gmail.com

    Cash finance no collateral required

    ReplyDelete
  8. Bonjour,

    Prêt de consolidation aujourd'hui s'appliquent maintenant..

    Offre de prêt avec une large gamme de services financiers qui comprend : planification d'entreprise, financement commercial et de développement, propriétés et hypothèques, prêts de consolidation de dettes, prêts commerciaux, prêts privés, refinancement immobilier, prêts hôteliers, prêts étudiants à faible taux d'intérêt à 2%.
    Veuillez nous contacter pour votre prêt sécurisé et non garanti Les candidats intéressés doivent nous contacter par e-mail: jeromeburchael91@gmail.com

    Cordialement,

    ReplyDelete
  9. Saya LEONY DORA PATTY dari Perum Ivory, jl. Kendangsari III/20A, kav.B6, Surabaya, ingin mengucapkan selamat kepada ibu Rika Anderson Lender perusahaan atas dana puasa dan uang yang mereka pinjamkan kepada saya tanpa jaminan.

    Saya mendapat $6.214,00 (Rp91.041.936) dari ibu Rika dengan bunga 2% untuk menyelamatkan hidup saya, pendidikan anak saya dan pengembangan bisnis.

    Hubungi oleh
    Situs web: www.rikaandersonloancompany.com
    email: Rikaandersonloancompany@gmail.com
    support@rikaandersonloancompany.com
    www.wasap.my/+19295260086/RikaAndersonloancompany
    Whatsapp: +1(929)526-0086

    Nomor Whatsapp Saya: +62 818-9018-511
    Email: nyratyy@gmail.com
    Negara: Indonesia
    kota : surabaya
    Jumlah: $6.214,00 (Rp92.000.000)
    Instagram: nyratyy
    Twitter: @DoraLeony

    ReplyDelete
  10. Compra Nembutal,Compra mefedrona, Compra cocaína, Compra ketamina, Compra anfetamina, Compra efedrina,Compra LSD, Compra Burundanga

    Whatsapp.... +237650646624

    Correo electrónico ................. villalbanestor278@gmail.com

    diferentes productos de muy buena calidad y precios competitivos.

    ReplyDelete
  11. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    ReplyDelete

  12. Are you looking to Discount, Monetize, or create an immediate Non Recourse loan against a Leased or Purchased bank instrument such as BG,SBLC and Bank Drafts, We solely deal with real deals, real people and real Leased & Purchased Bank instruments that need real monetization. The Bank SWIFT Network is the Gold Standard that validates that your Leased & Purchased Bank instruments is real and it provides a respected industry platform where guaranteed settlement can be facilitated.

    Our contracts also include the monetizer returning the Leased bank instrument to the Issuing bank 15 days prior to the bank instrument expiration.

    Standby Letter of Credit Monetization LTV:

    *Leased BG/SBLC Monetization - 65% Non Recourse
    *Purchased BG/SBLC Monetization - 90% Non Recourse.

    Estimated Completion Time:

    *2-3 Days After Instrument Delivery on the SWIFT Networks.

    We also have trusted and long term business partners/providers who can facilitate issuance & delivery of bank instruments such as BG,SBLC,LC,DLC and Bank Draft at Lease Price 4% + 2% and Purchase price at 32% + 2% where 2% is agent and brokers commission.

    For further enquiries, we can be reached at the information below.

    Email: inquiry.trustedfinanceplc@gmail.com

    Skype : inquiry.trustedfinance@gmail.com

    Name: GARVAN MAIREAD

    Whatsapp : +17329300338

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum
    Nama saya Sri Muji Astuti. Saya seorang pemilik bisnis yang menjual kosmetik dan pakaian. Untuk sementara, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang dapat saya pinjam untuk menumbuhkan bisnis saya dan juga menciptakan lapangan kerja bagi orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 24 juta karena saya mengajukan 800 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

    Jadi, suatu hari saya dengan setia membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar oleh Yeyes Ristintares, seorang wanita bisnis besar dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Ms. Helen Wilson bekerja.

    Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Yeyes Ristintares dan saya menceritakan kisah saya kepadanya tentang bagaimana saya kehilangan 24 juta dari pemberi pinjaman yang buruk. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. Dia mengirimi saya emailnya dan saya mengiriminya email untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia membalas saya dan mengatakan saya harus menghubungi perincian perusahaan tempat Ny. Helen Wilson bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk membagikan kabar baik saya sehingga orang lain selamat dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Jadi saya menghubungi Ny. Helen Wilson melalui email: (helenwilson719@gmail.com) dan dengan nomor WA-nya: +1-585-326-2165. Ini adalah email Yeyes Ristintares: (yristintares@gmail.com) yang saya hubungi.
    Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan segala sesuatu yang diminta dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk tekanan.
    jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya kepada siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk. Hubungi saya melalui email saya: srimujiastuti93@gmail.com

    Saya berdoa agar ALLAH akan memberikan mereka yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya sehingga mereka dapat diselamatkan seperti saya. Saya selalu siap memberikan bantuan kepada siapa saja yang membutuhkannya, jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak membuat orang saya jatuh ke tangan pencuri.

    ReplyDelete
  14. BAGAIMANA SAYA MENDAPAT PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN BESAR INI

    Halo teman-teman sekalian, saya Kuwat Wibawa, saat ini tinggal di Surabaya. Saat ini saya seorang janda dengan tiga anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada April 2020 dan saya perlu membiayai kembali. bayar tagihan saya dan perbesar bisnis. Saya mencoba mencari pinjaman dari berbagai perusahaan pinjaman baik swasta maupun perusahaan tetapi tidak pernah berhasil, dan sebagian besar bank menolak kredit saya, jangan menjadi mangsa para penjahat di luar sana yang menyebut diri mereka pemberi pinjaman uang, mereka semua scam, yang mereka inginkan hanyalah uang Anda dan Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi mereka telah melakukannya kepada saya lebih dari dua kali sebelum saya bertemu dengan Nyonya Helen Wilson. Setelah ditipu sebesar Rp 16 juta oleh para scammer, saya semakin terlilit hutang dan saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman.

    Jadi saya berdiskusi dengan teman saya Asmaul, dia adalah seorang Perawat dan memiliki pengalaman serupa. Dia kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan tersebut. Teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, saya memberanikan diri dan menghubungi Bu Helen, mengisi formulir aplikasi pinjaman. Semuanya berjalan lancar dan yang paling menarik adalah pinjaman saya ditransfer kepada saya dalam waktu 24 jam jadi saya akan menyarankan Anda untuk menghubungi Ibu Helen jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman dan Anda yakin dapat membayar kembali. hubungi dia melalui email ……… (helenwilson719@gmail.com) atau melalui WhatsApp; +1-585-326-2165. Tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada cosigner dengan hanya suku bunga 2% dan rencana pembayaran kembali yang lebih baik dan jadwal jika Anda harus menghubungi perusahaan mana pun dengan referensi untuk mendapatkan pinjaman tanpa agunan kemudian hubungi Ny. Helen Wilson hari ini untuk pinjaman pasti Anda, dijamin 100%.

    Mereka menawarkan semua jenis kategori pinjaman mereka

    Pinjaman jangka pendek (5_10 tahun)
    Pinjaman jangka panjang (20_40)
    Pinjaman berjangka media (10_20)
    Mereka menawarkan pinjaman seperti
    Pinjaman perumahan ............., Pinjaman usaha ........ Pinjaman mobil .......
    Pinjaman pelajar .........., Pinjaman awal .......
    Pinjaman Real Estat ......., Pinjaman Perusahaan ....... dll
    Email .......... helenwilson719@gmail.com
    WA: +1-585-326-2165
    Ketika datang ke krisis keuangan dan pinjaman maka Helen Wilson keuangan adalah tempat untuk pergi tolong katakan padanya saya Tuan Kuwat Wibawa mengarahkan Anda dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya (kuwatwibawa1@gmail.com)

    ReplyDelete
  15. HELLO VIEWERS

    TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN $300,000.00USD FROM A FINANCE COMPANY LAST WEEK Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    Do you need a loan to start a business or pay your debts {Dr.Benjamin Scarlett Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine with a loan finance. Get your Blank ATM card or CREDIT CARD deliver to your doorstep that works in all ATM machines all over the world with the help of BENJAMIN LOAN FINANCE the ATM cards can be used to withdraw at the ATM Machines or swipe, at stores and POS. they give out this cards to all interested clients worldwide, If you need a loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Email drbenjaminfinance@gmail.com

    THANK YOU ALL

    ReplyDelete
  16. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY OR LEASE AT THE BEST AVAILABLE RATES
    We offer certified and verifiable financial bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.
    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    PRICE = 32%+2%
    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded,
    loan financing by providing you with yearly.
    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Name : Thomas Wolfgang
    Email : inquiry.fastfunding@gmail.com
    Skype : inquiry.fastfunding@gmail.com

    ReplyDelete
  17. Waow unbelievable, it is my first time to be carried away by such a high profile article, I will immediately contact you directly and also to take the advantage to share some latest information about AUSTRALIAN PASSPORT FOR SALE

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum
    Nama saya Sri Muji Astuti. Saya seorang pemilik bisnis yang menjual kosmetik dan pakaian. Untuk sementara, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang dapat saya pinjam untuk menumbuhkan bisnis saya dan juga menciptakan lapangan kerja bagi orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 24 juta karena saya mengajukan 800 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

    Jadi, suatu hari saya dengan setia membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar oleh Yeyes Ristintares, seorang wanita bisnis besar dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Ms. Helen Wilson bekerja.

    Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Yeyes Ristintares dan saya menceritakan kisah saya kepadanya tentang bagaimana saya kehilangan 24 juta dari pemberi pinjaman yang buruk. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. Dia mengirimi saya email nya dan saya mengirimkan email untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia membalas saya dan mengatakan saya harus menghubungi perincian perusahaan tempat Ny. Helen Wilson bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk membagikan kabar baik saya sehingga orang lain selamat dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Jadi saya menghubungi Ny. Helen Wilson melalui email: (helenwilson719@gmail.com). Ini adalah email Yeyes Ristintares: (yristintares@gmail.com) yang saya hubungi.
    Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan segala sesuatu yang diminta dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk tekanan.
    jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya kepada siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk. Hubungi saya melalui email saya: srimujiastuti93@gmail.com

    Saya berdoa agar ALLAH akan memberikan mereka yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya sehingga mereka dapat diselamatkan seperti saya. Saya selalu siap memberikan bantuan kepada siapa saja yang membutuhkannya, jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak membuat orang saya jatuh ke tangan pencuri.

    ReplyDelete
  19. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  20. Dear Sir/madam,

    Are you looking for a Loan or have any viable projects that can generate a good ROI (Return on Investment) within the period of funding. If you have any good projects! & require a funding (loan) then, indicate what sector is your project and how many years duration and amount you required.

    Kindly let us know your interest and if you have any questions or need any further information contact her via.

    Email Via: stevewilsonloanfirm@gmail.com
    Whatsapp +393481703911

    Thank you & best regards

    ReplyDelete